27/2 Vinterbilder

Måtte denna vecka vara över snart. Visst, vi avslutar den på en strand med vit sand och paraplydrinkar, men alla dessa härliga sportlovstider från ett vintrigt Sverige eller Alptopp håller på att ta knäcken på mig. Sällan har jag känt mig så träffad av någon annans oprovocerade inlägg. 
Månne att påsken kommer att bli ännu jobbigare, men rackarns vad jag avundas den som står med laggen på. Helst skulle det givetvis vara i mitt älskade Härjedalen, men en krispig vinterdag oavsett plats skulle jag kunna byta mot ganska mycket just nu. 

Det är möjligt att jag ändrar mig efter att ha frusit i liften, men idén av att få vara i ett vinterlandskap tär mitt inre. 

Något annat som snarare när är tär mitt inre är den yngsta förmågan i familjen. Hon är i en otroligt härlig period just nu och jag antar hon gör för nära och kära vad en vinterdag gör för mig på medierna. 
Hon bubblar, showar, sjunger och stojar mest hela dagarna. Jag får bara en liten dos om dagen, men en dos som jag kan leva på i dagar. Gissar att det finns risk för överdos vid hög exponering, men jag är på en nivå där även ett nattbesök av en mänsklig fidget spinner känns härligt. Inte minst om de timmes långa snurrandet avslutas med tio minuter på min arm innan klockan ringer. Hon är inte lika snabb upp som mig, men är snabbt ikapp och står bredvid mig när jag gör min morgontoalett och gestikulerar mot pappret och säger -här, här när hon tycker att jag ska vara klar. 

(null)

När jag går in i duschen, är hon tillbaka i sängen och försöker få upp mamma. Misslyckas detta är hon tillbaka hos mig och sitter i handfatet medan jag gör mig i ordning. Skrattar när jag tar på mig deo och stylar håret samtidigt som jag försöker få bukt på barret. 
Vi skuttar sedan hand i hand mot köket där hon illa kvickt rafsar fram en sked, ber om vatten, krigar fram en yoghurt ur kylen och ber om en skål. Innan jag fått fram min frukost är hon tillbaka inne i köket och ber om en till yoghurt. Att syskon forfarande sover visar hon tämligen lite respekt för och trots att det är sportlov ansluter snart två syskon. Märtas energi smittar snabbt av sig och trötta ögon hos de två äldre är snart bytta mot pigga, leende ögon. 
Det är inte omöjligt att jag snart längtar tillbaka till för några nätter sedan, då vi var utan nattgäst. Inte minst efter en dag med huvudvärk, men till dess antar jag att det bara är att njuta. 
Att hon för kvällen var extra trilsk att lägga väljer jag att tolka som att hon ville ge mig extra mycket kärlek. En sen powernap på eftermiddagen hade inget som helst med saken att göra. 


Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej på er älsklingar!
Jag bara älskar att läsa om dina tankar Johan,
Samt att få följa med på era äventyr!
Pussar o kramar i massor// Mommi❤️❤️❤️❤️❤️

2018-02-27 @ 15:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0