25/2 Bikerbrud

För precis ett år sedan var vi här på pre-visit. En resa som syftade till att övertyga två juniorer att BKK nog kunde vara ganska bra ändå, besöka ett antal skolor samt att hitta någonstans bo. Vi lyckades inte riktigt med något. Melker grät när vi berätta att vi hade beslutat oss för att flytta hit. Vi besökte tre olika skolor, men valde en fjärde. Bostaden vi till slut valde, visade sig senare att den skulle rivas. Men va fasiken, det här blev ju bra ändå. 
Vill minnas att jag då tyckte att det var ruggigt varmt. Lätt uppklädd i välpressad skjorta och skräddade shorts, allt för att göra gott intryck på skolorna. Att skjortan var blöt över hela ryggen och ner till naveln är en bisak. Den var ju struken när jag tog på mig den. 

Om det är svalare nu än då eller om jag börjat vänja mig vid värmen är väl helt omöjligt att svara på. Tydligt dock att det börjar bli fuktigare, vilket gör att det upplevs mycket varmare. A/C rullar oftare och vi sitter mindre på balkongen. Detta hämmar oss inte från att spendera delar av helgen på att jaga växter. Något som är ganska kul när man kan fylla bilen med växter och inte betala mer än vad en Hortensia kostar hemma. Tur nummer två blev lite dyrare, men innehöll krukor, uppvuxen babu, citrusträd och massa annat grönt. 

(null)

Den andra gången brydde vi oss inte om att knö in det i bilen. Omplantering i nya krukor och hemkörning ingick. Istället så tog vi svängen om mc-kvarteren. Ligger en Harley Davidson mellan vår soi och nästa och precis som på klassiskt bilhandlar manner ligger ett antal andra återförsäljare intill. Måste ju erkänna att det var svårt att inte trilla in hos Piaggio och spana på Lollysar av senare snitt. Anledningen till stoppet var att hitta en hjälm till främst Emma att nyttja när hon åker mc-taxi. Nog inte alltid man kommer att palla släpa på en hjälm, samt att just det färdmedlet ofta sker spontant, men om man har en hjälm man gillar så är sannolikheten större att den är med. 

(null)

Från och med imorgon har barnen lov. Om det heter läslov eller sportlov hemma så heter det här nog mest lov. Melker ska gå på Chelsea sports camp i två dagar och har kittats i helgen med nya gears. Allt ligger prydligt upplagt i hans garderob, så jag gissar att han är taggad. För Ingrid blir det mindre sport, men aktiviteter i form av playdates. Om snorkling kvalar in på sport, så tar jag sportlov på onsdag och drar till Koh Samet. En ö som vi senast besökte under vår pre-visit



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0