28/9 Torsdag

Oj, nu var det visst ett tag sedan. Inte så att det inte finns saker att reflektera kring utan mer brist på energi och prioritet att sätta mig och skriva.
 
Vardagen har onekligen tagit fart. En kombination av att vi vänjer oss av allt det nya och att jobbet har börjat ta fart. Tjusningen med att få vara ute och sitta nära marknaden gör också att tillgången till mig ökar. Lägg till detta ett par styrelsemöten, Business Plan, ett par marknadsstudier, och uppdaterad produktportfölj samt ansvaret att hålla ett par utbildningar.
 
Nästa vecka KL och veckan därefter BKK och Pattaya. Jag gillar verkligen att ha mycket att göra och många bollar i luften, men det är tuffare att fokusera när det är många som vill nyttja en som resurs. Bredden ger mig dock möjligheten att skapa många nya kontaktytor och lära mig mycket om marknaden och regionen.
 
 
Det är inte bara jag som har mycket och spenderar tid i trafiken. En trafik som förvisso har visat sig vara lindrigare än befarat och hanterbar. Barnens spenderar i bästa fall 20 minuter i skolskjutsen och i värsta fall 50. Själv mellan 35-75 men sällan mer än timmen.

Tidiga morgnar, värma och ett annat språk tar på krafterna. Lägg till detta en eftermiddagsaktivitet och Melker har nästan varit hemifrån i 10 timmar innan han kommer hem till hjältinnan i mitt liv som tar emot, de dagar som hon inte möter barnen på skolan.
 
Själv trillar jag in ett par timmar senare, under vilka Emma har underhållit tre trötta barn. Inte alltid nöjda barn eller fru som möter en, men varje dag kommer först en större tjej springandes mot mig och slänger sig i min famn och strax bakom en mindre tös som oftast kommer i bara blöjan, men klackskor och prinsessklänning är sedan ett par dagar ingen omöjlighet. Oavsett hur trött och hungrig jag är ger det snabbt energi, men främst ett varmt hjärta.
 
Familjen har oftast ätit när jag kommer hem och kvar på bordet står bara min tallrik. Middagen blir därför oftast hastigt intagen utan någon direkt njutning, trots att Nee lagar väldigt god mat. Allt från den förmodligen godaste lasagnen jag någonsin ätit till traditionella thailändska rätter.

 
Idag hade jag hoppats på bad efter maten och inte bara jag, men lagom till att jag satt mig till bordet börjad det blixtra rejält utanför. Istället blev det bus med Märta medan de äldre spelade spel på paddorna. Känns som en vardag jag känner igen.

Märta var i sitt esse ikväll och underhöll oss alla. Främst är det Ingrid och Märta som busar, men hon är duktig på att få allas uppmärksamhet. Hon har ett kroppsspråk och minspel som hon jobbar med hela tiden. Det andra språket haltar, men hon börjar mer och mer härma. Man märker på henne hur mycket hon vill då hon lider lila mycket som vi när hon frenetiskt gnäller för att vi ska förstå att hon vill ha mer vatten, russin, sina skor eller hjälp med att lägga ner dockan.
 
Idag på morgonen sa Ingrid att skolan här är roligare än skolan hemma. Stämmer nog inte på alla punkter, men att det är så hon ser på det gör mig glad och ger mig viss lättnad. Tycker även att de märks på hur barnen pratar om skolan samt då jag lämnar vid bussen på morgonen att det faktiskt trivs i sin nya skola.

Nästa torsdag ska Melker följa med en kompis hem efter skolan, vilket jag tror att han både känner ska bli kul men också lite spännande och läskigt.

Det känns bra att han skapar relationer även utanför skolan. Vi är bortskämda som vi bor med mycket barn i huset och nere vid poolen samt att vi har vänner med oss hemifrån, varför jag tycker att det känns extra roligt att han vill leka med någon från skolan. Just de relationerna påverkar nog mycket hur han trivs i skolan.
 
Snart helg igen hörni. Vill inte påstå att jag lever för helgen på någotvis, men visst längtar jag efter mer tid med barnen och det är något visst med helg och att få lämna kotoret en fredag och veta att barnen kan vara uppe lite längre och att Lisa Syren åter kommer att göra oss sällskap till frukosten. Hon är inte bara fem timmar efter oss, utan en hel vecka, men vad gör väl det. Hon splar lika glatt ändå.
 Imorgon blir det nog pizza i parken, vilket är brukligt på fredagar. Vattenland på lördag och bus med kompisarna på landet för att sedan riva av en visning på söndag innan jag reser till Kuala Lumpur för ett par dagar.

Tveksam till om vi ses innan helgen, så trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej på er godingar! Ny uppdatering .... hoppas att det är " bra "nyheter😊Det är härligt att läsa om dina tankar o saker som händer i ert liv... där borta😞Roliga saker... o mindre roliga händelser. Varmt ❤️får jag dock av att läsa om barnen.. o att det verkar som livet funkar bra. Du Johan har fullt upp förstår jag! Hoppas bara att Emma också har det bra!! Puss o kram till er alla😘❤️💕

2017-09-28 @ 20:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0