26/7 Hem till chefen

 
Med en väl avvägd lista och några saker som blivit över eller fel, begav vi oss mot den blågula butiken. Jag och Märta orienterade med inköpslistan på IKEA medan resten löste några andra ärenden på den intilliggande köpcentrat. Melker har sedan regnincidenten hävdat vikten av ett par bra paraplyer och även behovet av en ny ryggsäck då hans tidigare skolryggsäck med största sannolikhet ligger i en flyttlåda som inte hinner fram till skolstart. Han var oerhört sugen på en i kamouflage, men det känns inte rätt då vi trots allt lever i en militärdiktatur. Han landade i en röd och lyckades även få mamma att köpa en matchande röd keps. 
 

Mitt och Märtas besök avslutades med ett besök i IKEAs matvaruhörna. Ett knappt kilo köttbullar för 550 THB ackompanjerades av ett par Marabou chokladkakor, kaffe, knäckebröd, jordgubbssylt och lite smågodis. Inte för att det är något som ja direkt saknar, utan främst för att jag vet vad jag får, jag vet att barnen gillar det och det är gott. 
Så snart vi alla var klara, blev det lunch ute hos min nya chef. Fantastisk god mat och minst lika fantastiskt att få träffa hans familj och hänga lite med en annan svensk familj som ett par-tre veckor tidigare genomgått samma omställning som vi nu gör. Det är uppenbart att det kommer att ta lite tid, men att det också är okej att låta det gör det. Ingrid hittade gott leksällskap i deras fyraåring, medan Märta fann jämnårig. 
 
Efter lunchen blev det häng vid deras pool tillsammans med dem som vi träffade tidigare i samma område. Utav åtta Scanianer som nu flyttar ut i denna gruppering så har sex familjer valt att bosätta sig i samma område. 
Det blir tydligt att barnen mår bra av annat sällskap än vuxet. Full fart i poolen ett par timmar och svårt att skiljas när det är dags att bege sig hem och in mot stan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0