4/8 Ladies night

Första veckan på jobbet är avklarad. Det har mest blivit uppstart och avstämningsmöten med den lokala organisationen. Jag är ödmjuk för uppgiften och det är viktigt att få mina nya thailändska medarbetares förtroende. Det är en gemensam resa via har att göra, vilken de är i varje dag och har varit i under en längre tid, men tyvärr ser det ut som att reseledaren har lyst lite med sin frånvaro. Resan har rullat på och ibland gått bra, men det har blivit lite ad hoct. 

Efter jobbet igår mötes familjen upp hemma hos Micke och Camilla. Emma och barnen hade tidigare under dagen besökt skolan igen för att komplettera skoluniformer samt för att Melker skulle få träffa svenskaläraren och göra några tester. Allt gick bra och nu saknas bara tröjan för house colour. 

C&M bjöd på såväl poolbad som trevlig middag. Tacksamt när man har en maid som kan stå för matlagningen, då middagsbjudningar mitt i veckan inte behöver innefatta en massa stress utan fokus kan bli umgänget. 
Det är så himla kul att ha några svenska vänner med redan från start. Barnen har kul tillsammans, vilket alla småbarnsföräldrar vet är förutsättningen för att kunna få sitta ner åtminstone ett par minuter under en middag. Några snälla grannarna trillade också förbi och hjälpte oss att hyfsa vinet. 

Tre av tre, somnade på vägen hem, var på två fick väckas när vi väl kom fram. Ni minns alla känslan att från sovandes, väckas och stapplandes ta sig in. Här inte ut i en sval augustikväll utan varm och fuktig Bangkok afton, vilket kan ha underlättat för att snabbt åter träffa John B. 

Ikväll är Bangkok Ladies ute på äventyr. Emma plus fem av mina kollegors fruar träffas och besöker bland annat en night market som ligger strax utanför Bangkok i Bangna området. Hur det  äventyret fortlöpte kan man säkert läsa i nästa uppdatering. 

Jag och barnen höll fredagsmys, vilket för kvällen innebar film och glass, vilken vi kilade ner på hörnan och köpte. Ingrid och Melker har båda fått en ny favorit och jag tror nog att jag har hittat min med. 

Imorgon får vi besök från landet. Melker har redan planerat in att han och Alvin ska mata karparna och sköldpaddorna nere i trädgården. Eventuellt väntar en squashmatch för egen del, men då krävs nog en massage och en upprättning av ryggen först innan jag är game. Gjorde något dumt när jag lekte med barnen i poolen igår, så nu är jag helt sne i kroppen. Det är tydligt att kroppen inte är 22 längre. 


Kommentarer
Postat av: Eva

Jag bara älskar att läsa din blogg, med allt som händer er där borta! Känns som man är 'där'😜Ska bli så spännande att komma o uppleva "ert" liv! Varje gång kollar jag bloggen med spänning! P&K till er alla älsklingar😘

2017-08-04 @ 18:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0