1/8 En dag på fabriken

Första dagen på jobbet avklarad. Att den låg synkad med avslut på pappaledighet/semester skulle kanske kunna ha gjort den mer besvärlig, men suget på att få sätta ännu fler tänder i Thailand gjorde resan lätt.
 
Att jag tidigare jobbet mot Thailand när jag jobbade med bussar gör att jag känner flera i den lokala organisationen samt känner mig hemma på kontoret. Att vi nu blev sex svenskar som tog plats i landskapet samtidigt, kan ha spätt på känslan av hemma. Dock svårt art veta var man ska börja. Lätt att bli ivrig över allt jag vill komma igång med, men mycket kommer att ta tid och det gäller att göra noggranna analyser av marknaden och kunderna för att säkerställa att vi gör rätt saker.
Ett stort orosmoment har varit hur besvärlig trafiken ska vara och hur den ska påverka restiden till och från arbetet. Till kontoret tig det 50 minuter idag och hem strax under. Omöjligt att bedöma detta efter en dag, men tycker att det fungerade smidigt idag. Kommer jag dessutom iväg lite tidigare så kan jag nog fimpa 10-15 minuter på morgonen.
 
 
Trafiken är många gånger ett kaos i Bangkok. Kraftigt underdimensionerade vägar, obegripligt långa trafikljusintervall och massor med mopeder. Dock upplever jag inte trafiken som hetsig. Visst folk tränger sig och dyker in i filen sista sekund, men det accepteras. På samma sätt som att man släpper fram varandra och skapar luckor i trafiken för att ge plats. Jag ska inte säga att jag längtar efter att köra, men jag känner mig inte heller direkt orolig över att behöva köra.
Medan jag har varit på jobbet har resten av familjen spenderat dagen hemmavid. Ingrid har tränat simning, medan Melker har plaskat med C-H. Märta som vaknade tidigt lämnades sovandes hemma med Khun Nee medan resten av familjen badade. Fantastiskt att kunna fp den hjälpen, när Emma är hemma själv med barnen. Nästan lika fantastiskt som att det dukas upp ännu en vällagad måltid på bordet hemma lagom till middag.
 
Dagen avslutas med ett kvällsdopp nere i poolen.

Kommentarer
Postat av: Björn

Fantastikt rolig att läsa alla fina inlägg. Det känns som man är med er på ert äventyr.
Stor kram
Mormor o Morfar

2017-08-01 @ 20:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0