The Royal Tenenbaums

En vecka på fabriken i Södertälje är avklarad. Skönt att vara tillbaka och överraskande fort känns det som att jag aldrig har lämnat. De första två dagarna gav utrymme att sätta sig in i vad som runnit under broarna, men när mina vänner och kollegor i öst samt de i Södertälje blev varse om att jag nu åter satt vid mitt skrivbord uppstod det kaos som min arbetsbeskrivning inte beskriver, men trots allt är en stor del av mitt dagliga arbete.

 

Denna vecka har Emma lämnat på dagis och därmed fått ta över den olustiga känslan av att lämna ifrån sig sitt barn. Själv har jag lämnat tullarna innan klockan slagit sex och därmed kunnat flexa ut tidigt på eftermiddagen för att få uppleva den underbart lustiga känslan att få hämta sitt barn på dagis. Inskolningen har fungerat bra och Melker tycks trivas på sitt dagis. Han äter numera det som serveras såväl hemma som på dagis och helst själv. Resultatet av detta är mycket nöjda föräldrar samt en tvättmaskin som snurrar allt oftare.

 

Såväl jag som Melker är mycket nöjda med stimulans vi nu får. Timmarna vi nu har tillsammans innan mamma kommer hem upplever åtminstone jag som mycket mer givande, då orken och lusten till att leka är mycket större än vad den var under de sista veckorna av pappaledigheten. Då var leken och besöken på diverse aktiviteter ett sätt att fördriva tiden. Nu är leken och besöken av ren glädje.



I veckan tittade faster Emma och Håkan förbi en snabbis för att säga hej samt lämna över ett par presenter från staterna till Junior. Nya stekiga skor samt en träningsoverall som för tankarna till en gammal Gene Hackman rulle från millenniets början.

 

Fredagens kväll hade Melkers föräldrar äran att få besöka fröken Tormod och dennes nya lägenhet för en bit mat samt i efterhand fira att donnan passerat de trettio. Mormor och morfar som numera bor i stan stod för husrum åt M, vilket uppskattades av alla fem inblandade parter. Herr och fru Clason nyttjade dock inte tjänstens förträfflighet till fullo, då den inre väckarklockan ringde vid sin vanliga tid trots att sänglampan släckts efter att klockan passerat ett. En glad, pigg och nöjd Melker möte oss när vi med färskt bröd under armen steg in hos mormor Eva och morfar Björn.

 

Stockholm överraskade igår och bjöd på bättre väder än vad morgonen skvallrade om. Grabbarna C förpassade sig därför till lekplatsen bakom Handels efter lunch samt spanade in tafflig studenters hemmabyggen som rullade Sveavägen fram i någon form av Qarneval, medan frun i huset friserades under knappa tre timmar. Delar av middags sällskapet från kvällen innanhann möte upp 2xC på Saturnus för stadens största kanelbulle och en kopp Java, innan familjen åter var samlad och vandrade hemåt.



Just nu ligger en liten herre och snusar på sängen bakom min rygg. Han tog stor poäng hos såväl mor som far när han på morgonen i vår säng klockan sju helt spontant plockade ut sin napp och pussade först mamma på munnen och sedan mig.

 


Kommentarer
Postat av: Mommi

Hoppas att prinsen kommer snart igen. Det var helt underbart att ha honom här. Stor kram från mommi

2011-05-15 @ 20:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0