Overall

Onepiece hade blivit lite som Jesus för mig. Alla talade om dem, men jag hade fram till igår inte sett någon. Nu när jag väl gjort så har jag svårt att släppa tanken på en och spanar av nätet samtidigt som jag försöker motivera det höga priset. Jag betalar gärna för kvalitet eller funktion men 1 500 bananer för en mjukisdress att dega i soffan i är lite väl magstarkt. Låt oss hoppas att någon annan inser det geniala med en mjukisoverall för vuxna, men till en billigare peng. Inte utan att plagget för tankarna tillbaka på den bruna plyschdress som pappa hade när jag själv var barn.

Melker väckte oss inatt med skrik och hosta. Väl framme hos honom kräktes han i min famn och tankarna gick givetvis direkt till vinterkräksjukan och hur lång natten skulle bli. Det visade sig dock att han ganska snabbt lugnade ner sig, även om han inte ville sova mer i egen säng. Än så länge inga fler täcken på kräksjuka, så låt oss hoppas att det var hostan som ställde till det för honom och inte något virus.

Nöjet att klättra upp på möbler blir bara större och större för Melker och i motsatt riktning för hans föräldrar. Inte nog med att han når långt bara då han står så kommer han nu upp på oanade höjder. Pallen i köket är bland favoriterna, främst på vägen upp, då man ofta får hämta en gnällande Melker på toppen som inte kommer ner. På morgonen provade han dock "dyket" och föll med en duns i golvet. Det ljudlösa skriket är alltid lika hjärtskärande, men en bit färsk mango fick honom dock snabbt på andra tankar och skriket var nog mer av rädsla än något annat. Pallen kan förvisso vara kul även på de lägre nivåerna, men han är fortfarande får ung för sågen och behöver därför ibland även hjälp att komma ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0