Magsjuk

Emma tog vägen om salongen på lördagen innan jag och Melker möter upp nere på hörnan. Målbilden var att hinna förbi Uni på Odengatan samt titta på nya glasögon till Emma. På vägen dit springer vi ihop med pojken Toll med trolovad, som visar sig ha siktet inställt på samma lunchhak, varför vi gjorde gemensam sak och begav oss till Bagel Street. Väl på plats påminde jag mig själv att jag dissat bagels tidigare i veckan då min syster bakat just detta. Vad är grejen med kokade småbröd? En trend som många andra som letade sig hit från USA för många år sedan och har sedan likt mögel i en silikonsträng hållit sig kvar oavsett hur mycket det har skrubbats. Då, för flera år sedan, åt jag och merparten med mig bagels för att det var hippt. Nu för att de gör fantastiskt trevliga lunchmackor på tidigare nämnd restaurang.

Tyvärr var lunchsällskapet allt för trevligt och Synsam allt för otrevligt, då de stängde butiken klockan tre utan akademiskkvart varför vi kvart över tre fick vända på klacken och bege oss mot Uni. Tur då att Melker hittade sina favoriter redan i onsdags.



Den som har barn, känner någon som har barn eller känner sig som ett barn bör ta ett besök om barnbutiken Uni. Jag vet inte hur många gånger jag har sprungit Odengatan fram och missat denna men en kär vän pekade med hela handen när vi promenerade tidigare i veckan varpå mitt första besök följde. Synd att detta inte var innan födelsedag och jul, då det i princip inte finns en pinal i butiken som man inte skulle vilja ha.

Det visade sig även att de sålde Inger P Arrenius alster som jag febrilt letat efter. Nu när jag sökte på hennes namn fann jag även att favoritsaker.se har hennes affischer om någon skulle vara intresserad. En cirkus poster från Ingela och en Sherlock Holmes mössa blev resultatet av lördagens besök.



Jag hade kännt mig smårisig redan på morgonen, men trodde då att de var gårdagens vin som spelade mig ett spratt. Lätt huvudvärk och illamående hängde över mig hela dagen. Vare sig frisk luft, lunch eller tid rådde bot på besvären och när vi närmade oss kväll fanns inget annat att göra än att slänga in handduken till kvällens tilltänkta herrmiddag samt härbärgerande av Melkers gudfar Rikard som skulle på samma middag. Tur var väl detta då jag efter att ha legat platt i sängen i ett par timmar hamnade på badrumsgolvet med ansiktet riktat ner i porslinet. Jag känner mig klart bättre idag och ingen annan i familjen har ännu visat symptom på något liknande även om Emma också hade ett lätt illamående under gårdagen. Förmodligen någon form av matförgiftning och då det är jag som har kockat här hemma den senare tiden finns ingen annan än mig att skylla.

Stockholm bjuder på ett charmant väder idag och inom kort packar familjen Clason ihop sig i bilen för att ta en titt på det hus som Emmas syster och man håller på att bygga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0