Limo

Melkers mat- och sovklocka har tappat takten. Han tenderar att vakna vid klockan tre med en tydlig övertygelseatt han inte ska sova mer i sin egen säng. Han somnar gott i ens famn, men vaknar till med ett ryck så fort hans rygg tagit mark i sin inhägnade boning. Vi gör ett kort försök i vår säng, men inser efter ett tag att ingen av oss mår got av detta, varpå grabbarna tar plats på soffan. Melker somnar direkt, medan jag små lurar lite innan ögonlocken kommer på plats. Jag mår inte illa av detta, då det finns något oerhört tillfredsställande att ha sin sovande son bredvid sig.

Det fick bli ett kort träningspass på morgonen. Melker gillar inte riktigt att gå i kängor, vilket han måste göra framöver då dagis inte kommer att släppa ut någon i varse sig sockiplast eller mockasiner. Vi börjar lätt med gymnastikskorna, men det är ett stort steg till kängorna. Har han ärvt sina föräldrars förhållning till skor kan det vara kängornas groteska utseende som gör att han inte vill bära dem.



Det har annars varit en ilsk Melker på förmiddagen. Ingenting har varit bra, utom fars famn. Att jag parallellt har försökt att betala räkningar har varken stillat mitt eller Melkers temperament och tålamod. När väl sista räkningen gått iväg med adress till Centrala Studiestödsnämnden, får Melker lite mat innan han hamnar utslagen på vår säng. Jag fick sjunga samt göra diverse läten under lunchen för att hålla honom vaken.



Noterat/Reflekterat
- Det pågår tydligen ett bandy-VM just nu.

- En vit limo passerar i norrgående riktning på Sveavägen 04.43. Jag ger helt klart större creed till den som ramlar hem i en limo vid den tiden än den som räknade med att göra en storslagen entré tidigare på kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0