Herrmiddag

En fortsatt bråkig Melker gällande maten fick oss att missa sångstunden. Det var dock många barn kvar och vi fick knappt två timmar på plats innan de bommade butiken. Melker gör precis som de andra barnen och leker egentligen inte med någon, utan vandrar runt, byter eller tar leksaker från andra och tycker mest att livet är gott. Han har hittat en favoritplats i en öppen spis som inte är i bruk där han klättrar in och sitter för sig själv en kort stund innan han traskar vidare. Han fann även en tamburin idag vilken var populär och jag är glad att den finns på öppna förskolan och inte hemma då den lät precis som en tamburin brukar göra.

När vi lämnade förskolan för en liten promenad hade vi två missade samtal. Ett från farfar som satt på tåget från Lindköping och ett från Bjärredsonen som delar initialer med en engelska rökig sås och en amerikansk datajätte. Han går även under namnet snygghenrik i vissa kretsar och var precis hemkommen från norra Afrika och nyfiken på livet som pappaledig. Hans tanke, men resulterade i en herrmiddag på grabbarna Clasons adress. Melker åt förvisso lite tidigare men smaskade på rån medan Henrik och jag åt middag.

Dagens syltade ingefära gjorde sig inte till korvstroganoffen utan sparas till ett senare tillfälle. Precis som med förra veckans pressgurka ska jag nog kunna bygga en middag kring tillbehören.  Det visade sig även att Henrik hade väskan full med vin, varför även den illtänkta ölen förpassades till ett senare tillfälle.

Så långt var allt bra, men Henriks glada närvaro i kombination med en kort paus i vagnen under promenaden gjorde det omöjligt att få Melker i säng. Han var riktigt nära vid ett par tillfällen, men segade sig tillbaka in i matchen gång på gång. Först när Emma satte nyckel i dörren, Henrik hade gått och klockan passerat tio blev det knäpp tyst i lägenheten.

Melker hann annars även med att prova pappas skor under dagen och jag skulle kunna skriva mycket till denna bild, så som -han har stora skor att fylla, - ni vet vad man säger små fötter förstora skor etc., men jag skiter i detta och lämnar er med bilden och några noteringar.



Noterat/Reflekterat
- Ikväll visar SVT del två i sin serie En idiot på resa. Bakom denna geniala serie står Ricky Gervais som kanske mest är känd från det brittiska The Office, men senast gjorde en briljant insats som host på Golden Globe galan. Allt han tar i tycks bli till guld och inte minst just denna tv-serie, varför jag som småbarnsförälder tackar ödmjukt för SVTPlay då jag därmed slipper att sitta uppe till efter midnatt.

- Jag har skrattat högt även idag åt vad Filip och Fredrik kokar ihop i sina podcaster.

- Ett rån består bara av smulor. Massor av smulor. Smulor som smular


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0