Frukost

En pigg Melker gör oss varse om att det är dags att kliva upp när klockan är strax efter åtta. Lite hosta och ett och annat skrik i sömnen har fått oss att vrida lite på oss på våran sida väggen, men vem kan klaga när grabben nästan sover tolv timmar. Efter ett blöjbyte och en mellanlandning i vår säng försvinner älskefisarna ut i köket för att börja med frukosten. En illa genomförd brödinventering av hemmapappan under gårdagen lämnar oss med formfransk till frukosten. Inte värdigt en lördag, men då detta råkar vara Melkers favorit finns inte ambition hos varken mig eller Emma att springa ner och köpa något annat.

Det visar sig att Melkers matvägran sitter i från igår. Lite välling går ner men sedan är det stopp. Antalet alternativ byggs på och det slutar med att Melker serveras fyra små rätter, där yoghurt blandat med banan är det ända som går ner. Som final på det hela sitter Melker åter i bar överkropp och kladdar med gröt och yoghurt.



Efter frukost hamnar familjen Clason på golvet tillsammans med loket Leif och sköldpaddan Owe. Brandbilen Eldwin är också med på ett hörn, men roligast är trots allt att rida på ryggen på föräldrarna eller skjuta runt på fotpallen.

Snart är vi redo för en tur på stan i ett åter vitt Stockholm.

Noterat/Reflekterat
- Bör jag se det som ett sundhetstecken eller dålig rutin att två glas vin gör sig påminda från gårdagen?

- Surdegsbröd, stenugnsbakat i all ära men rostad formfranska med ost och marmelad är inte så illa det heller.


Kommentarer
Postat av: Ulle

Jag tycker det är så kul att läsa! han är sååå stor! saknar er, ha en mysig lördag fina familjen.

2011-01-22 @ 11:51:45
Postat av: Anna R

Grymt Johan/Melker! Vad kul att ni bloggar. Jag ska försöka följa er så flitigt jag bara kan. Kram!

2011-01-23 @ 10:21:31
URL: http://bebiresan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0