Dagen efter

Natten avslutades på soffan. En något orolig Melker hamnade vid halv sex tiden i sina föräldrars säng, men hade svårt att komma till ro. Efter ett par vänder på pappas axel i lägenheten kom således John Blund tillbaka och far och son knoppade in på soffan. Väcktes sedan av att Emma hade frukosten klar. Att sedan svenskan äntligen hittat hit och låg på frukostbordet bredvid kaffet dämpade värken från den krökta ryggen och grabbarna Clason fann sig snabbt till rätta kring dukat bord.

Av en outgrundlig anledning gläds min son av min morgongymnastik. Att se sin far göra armhävningar tycks vara minst lika kul som att lägga klossar i tvättmaskinen och detta ska ni veta är bra mycket roligare än vad det låter. Om min son har en snedvriden humor eller om det är hans far grimaserande som roar återstår att se.

Jag sprang igenom ett par album med bilder på Melker igår och även om jag försöker att suga in allt som är här och nu tycks allt vara där och då. Lika mycket som jag uppskattar varje framsteg Melker gör, räds jag över hur fort allt går. Både jag och Melker blir snabbt äldre, även om Melkers åldrande är mer påtagligt, men lärokurvorna är vitt åtskilda. Lillgrabben tar in på mig och snart är han förbi. Tänk om man idag, i vuxen ålder, kunde få uppleva de otroliga utvecklingssteg som Melker går igenom och att dagligen få upptäcka något nytt.


Dock finns det mycket kvar att lära, inte minst språket. Melkers tugg påminner mig om kommunikationsproblematiken som jag har med bussäljchefen i Thailand. Melker och jag har förvisso mer triviala saker att kommunicera i kombination med att han är mer lättläst i jämförelse med en mätt thailändare, som gömmer sig bakom ett par stora solglasögon, varför jag snart tror att vår problematik ska vara löst. Yviga rörelser, klappar i bordet och da, da, da kan betyda mycket, men i rätt kombination blir det lika självklart som en afrikansk stams klickljud.

Noterat/Reflekterat
- P1s program Stil till morgonens andra kopp kaffe rekommenderas. Är man inte kvar vid frukostbordet vid klockan tio är det bara att plocka ner det som pod.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0