Poäng

Det vore synd att säga att familjen Clason var ensamma på IKEA vid Kungenskurva. Men då vi inte hade någon tid att passa fick det ta den tid det tog, tre timmar. Ett par nya ramar inhandlades och Melkers cirkus affisch samt det koppartrycket vi fick i samband med dopet är nu inramade och uppsatta. Till Melker inhandlades en liten Poäng fåtölj samt ett snickarbälte. Bägge köpen har visat sig vara en succé och det var en något mindre avundsam blick när pappas verktygslåda plockades fram. Givetvis inhandlades det en del annat också, som det alltid blir, när vi Ingvars tempel besöker.



Efter att Melker ännu en gång hade hjälpt pappa att sortera bland slipsarna, för dagen iklädd mammas bh, fanns det en förhoppning om att finna en slipsgalge bland de platta paketen. Där gick vi dock bet, men om Melkers lek bland flugor och slipsar fortgår, tas jakten upp på annat håll.

Bra eller dåligt, Melker har lärt sig öppna upp blöjan själv. Lämnas han utan byxor är snabbt ena kardborre-flärpen öppen. Idag efter att ha tagit av honom kläderna inför ett bad, kom han in i badrummet medan jag fortfarande fyllde baljan, tog av sig blöjan själv för att sedan kliva ner i badet helt på egen hand. Han blir äldre vår lille son, vare sig vi vill eller inte, och saker likt detta gör det extra tydligt.

Efter att ha pysslat lite när vi kom hem tröt såväl fantasi som ork. Både jag och Emma hade siktet inställt på soffan så fort vi fått mat i kistan och gossebarnet somnat. Italienaren, som förmodligen har asiatiskt ursprung fick förse oss med kvällens middag.

Noterat/Reflekterat
- Jag uppmanar Janne Josefsson att ta en till tur till IKEA. En kopp kaffe, cola, nygräddad kanelbulle, vaniljmunk och prinsessbakelse, 20 kr. Snacka om skatteåterbäring till oss stackars skattebetalare.

- Den som tror att ett av de tre bakverken var till Melker tror fel. Pappa Clason firade att det var lördag med en klassisk dubbel.

- Jag funderade på vad som skulle pryda löpen härnäst efter att Herngrens och Bergqvist skilsmässa gjort så. Tv-tablån gör mig varse, då det ikväll var seriestart av melodifestivalen. Seriestart, trots min ringa ålder minns jag när festivalen klarades av i ett program. Bevare mig väl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0