Majken

Den lilla killen fortsätter att rata min mat framför burkmaten. Givetvis känns detta som en törn i sidan, men samtidigt som jag är villig att ta upp striden är den inte alltid värt det, då kampen med en Melker som inte vill äta förmodligen tär mer på krafterna än burkmatens 23-0.


Annars var det en trött herr Clason som serverade sin son lunch på öppna förskolan. Efter andra skeden med mat hamnade skeden i min kaffekopp istället för, den förbannade, barnmats burken. Jag ska inte fortsätta att tjata om Melkers sov rutiner, men låt oss bara säga att jag inte är helt nöjd. Förvisso finns alla möjligheter att ställa om de egna rutinerna för att säkerställa de eftersökta timmarna i bingen.

Innan vi begav oss för att möta upp Henrik P för en lunch väntade vi in leveransen av stänkskyddet till köksbänken. Melker förpassades till spjälsängen medan jag möte upp nere på gatan. Överkastet och det medskickade pusslet låg på golvet, annars var det en glad Melker som väntade på pappa som stormade in med en två och en halv meter lång glas skiva. Äntligen lite medflyt då skivan passade perfekt. Nu saknas bara tre rosettskruvar, sedan är köket klart.

Melker somnade som en stock på vägen till Vapiano och tog igen lite av missad sömn från natten. Några blinkningar och ett snett leende fick dock Henrik innan grabbarna Clason tackade för sig och satte fart mot Ötermalmsgatan 20. Det verkar som att Melker börjar lära sig några av sångerna, då han är mycket mer delaktig i sångstunden. Under leken fann han även en hammare som gick att hamra med på allt och alla. Det får nog bli en liten leksaks verktygslåda till Melker inom kort. Å andra sidan visar han intresse för allt man kan slå med eller tugga på, såväl dockor som kastruller får smaka på hans tilltag.

Melker hittar en ny tjej idag, Majken, som han leker lite med. Majken visar sig, precis som Melker, ha en väldigt trevlig far. Vi utbyter lite erfarenheter och tips på platser att gå till på dagarna. Majken ska börja på dagis om en månad så givetvis försökte jag suga i mig så mycket information kring detta som jag bara kunde. Tror visst att det ska få bli ett par samtal till några privata dagis i veckan, för att se om vi
kan klämma in Melker i kön.

Imorgon kommer farmor och sola på besök. Kulturhuset står då på schemat samt promenad i det förväntade fina vädret.

Noterat/Reflekterat
- Sprang på Jeppe Blomqvist idag nere på gatan. Är inte han fotbollens svar på Christer Sandelin? Hade inte Wikipedia skvallrat om att blomman fyller 37 på lördag hade jag gissat 22. Grattis i förskott Jesper!

- Karl Pilikingtons reflektion i Kina, att det var överflödigt att filma i HD då allt ändå var så grått och oskarpt. Stämde idag in på såväl Stockholm som undertecknad.

- Uppskattar snabba leveranser när jag beställer något via nätet.

- Uppskattar mindre när beställningar via nätet blir fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0