Inflytt

Igår när Emma kom hem var det så äntligen dags. Färgen ansågs ha härdat tillräckligt för att börja bära in möbler. En annan placering av skrivbord och säng gör att rummet nu utnyttjas bättre och det var med stor tillfredställelse jag somnade i vår säng. En uppdatering av garderoberna samt att skjutgarderoben i Melkers rum nu nyttjas till fullo skapar utrymme för ordning och den som känner mig vet att jag är vän av just detta. Melker däremot är mer utav en vän av oordning. Medan pappa städar lådorna och viker om tröjor och lakan är en liten hand snabbt där och återupprättar kaoset. Helst ska lakanet vecklas upp helt och släpas över halva lägenheten. En arg blick och ett nej möts med ett leende och ett skratt varpå jag returnerar ett leende och jagar efter.


 

En hosta smög sig på en lätt förkyld Melker igår. Om det var denna eller nyfikenheten på hur föräldrarnas sovrum artat sig är oklart, men en hostattack väcker gosse barnet och enda sättet att få slut på gråten som följer är ett besök mellan far och mor. Två trötta föräldrar låter besöket bli längre än nödvändigt och det är först när natten bara har ett par timmar kvar att bjuda Melker flyttar hem till sitt.

 

Strax sätter grabbarna av mot Östermalm. Lunch på plats och sedan sång innan vi möter upp faster Emma för en kopp.

 

Noterat/Reflekterat
- Australiensare vet hur man gör ordentliga skor, men de saknar erfarenhet av snö och halka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0