Global uppvärmning

Framstående forskare hävdar att i bästa fall kommer jordens medeltemperatur stiga med mellan 1-2 grader fram till 2050, det kommer att medföra stora konsekvenser för miljontals människor. I värsta fall, om ingen förändring sker mot dagens beteende och utsläpp, förutspår de en höjning på mellan 6-8 grader. Jobbigt att ta in, men inget att negligera.

Melkers interna uppvärmning verkar ha avstannat, men de 1-2 graderna kändes ganska behagliga att ha mot kroppen när vi vandrade runt i lägenheten kring midnatt för att sedan hamna på soffan utan täcke. När väl tuppen gal var det en pigg krabat som nu ligger nära sin ordinarie kroppstemperatur.

Morgonen har gått åt till att läsa samt träna lite baseball. Melker insisterar på att vi ska gå till Vanadislunden och slänga lite boll, men flingorna utanför fönstret tycker annorlunda precis som jag.



När väl Melker vaknar väntar mellanmål innan vi möter upp Emma för en lunch. Sedan blir det en kort promenad i det åter vita Stockholm.

Noterat/Reflekterat
- Min gode vän Anders som jag igår hjälpte att överraska hans flickvän är en, inom mycket, begåvad person. Han har dock svårt för bilar och frågar på vägen mot Bromma om Volvon framför oss som är en XC90, om det är detta som kallas en Hummer. Är det inte underbart hur totalt ointresse kan te sig, men att det ändå finns en vilja att lära. Att Anders sedan kan rabbla varenda startelve i hela Europa är en helt annan femma.

- Min comeback inom squashen igår fick skjutas på framtiden, då in partner drogs med huvudvärk under gårdagskvällen. På sporten visade de dock en kort sekvens från Swedish Open med sverige ettan, rankad drygt 400 i världen. Det måste finnas utrymme för mig någonstans mellan 1-400, trots smeknamnet kebaben på squashbanan.

- Jag har mina aningar om vilka det är som läser denna blogg. Om det är någon av er som vill att grabbarna Clason utvecklar något mer, berättar om något särskilt eller bara vill lämna en kommentar är ni varmt välkomna att göra så vi kommentars länken nedan. Jag välkomnar även gästspel om det är någon som vill skriva ett par rader på grabbarnaclason.blogg.

Kommentarer
Postat av: Moster Anna

Jag tycker det du skriver är perfekt, underhållande och informativt. Man får en tydlig bild av hur era dagar ser ut och saknar Melker lite mindre mellan träffarna då man får en daglig dos fina bilder. Hoppas jag och den blivande kusinen snart kan träffas för lunch, om hon bara kommer ut snart! Kram

2011-02-04 @ 11:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0