10/9 Svalka

Kom på en sak till som jag saknade med Sverige igår när jag skulle gå och lägga mig. 

Att inte kunna dricka ur kranen när man borstar tänderna påminns jag om varje kväll, eller ännu värre, när jag vaknar efter en blöt kväll. Kallt vatten ur kran, skulle i Thailand kunna säljas som upplevelse. Kom ihåg var ni hörde det först. 

Igår var det mer av en känsla jag saknade. Att få gå och lägga sig i en sval, nästan kall säng, för att sedan få värma upp den. Ni vet när man ligger helt still och små-huttrar, men vet att snart blir det skönt. 
En möjlig anledning till att saknaden smög sig på igår, var att jag missat flytta på de tre barn, vilka jag några timmar tidigare sövt i vår säng. Den helt fantastiska känslan att få läsa för alla tre och sedan gemensamt somna överträffar den känslan jag tidigare beskrivit. Dock föranleder den en klibbig känsla, vilken uppstår när alla tre fått ligga och myst tillsammans i ytterligare tre timmar under täcket. 

I-landsproblem, jag vet, men här pratar vi känslor...


Kommentarer
Postat av: Mommi

Älskart😘

2018-09-13 @ 08:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0